24. marraskuuta 2014

PIDETÄÄN TOISISTAMME HUOLTA

Luulin tän aamun menevän pilalle totaallisesti kun työmatka meinasi katketa ikävästi. Noin puolessa välissä matkaa mua vastaan hoiperteli iäkäs pappa, joka näytti todella huonossa kunnossa olevalta. Näin jo kaukaa, että hän ei pysy kunnolla pystyssä ja lopulta hän joutui nojautumaan valopylvästä vasten kun ei pysynyt enää pystyssä ja hän haukkoi henkeään todella pahasti. Mun onneksi en joutunut yksin häntä auttamaan vaan paikalle saapui myös eräs toinen nainen ja saimme hänet turvallisesti ja nopeasti jatkohoitoon. Kiitos hyvälle terveydenhuolto palvelulle

Loppu matkan töihin sitä vain mietti, että kuinka tärkeää onkaan jäädä auttamaan, jos lähellä on apua tarvitseva. Tämä toinen nainen, joka jäi auttamaan mun kanssani käveli hetken matkaa mun kanssa ja oli kovin iloinen, että nuori pysähtyi paikalle ja jäi auttamaan. Tottakai, se olisi ollut kenen tahansa velvollisuus ! Mä olen itse todella herkkä näkemään mitään pahaa ja saatan mennä ihan lukkoon tosi paikan tullen, mutta aina se rohkeus ja ennen kaikkea halu auttaa tulee vain luonnostaan, vaikka sydän löisi itsellä tuhatta ja sataa.


 Loppu hyvin kaikki hyvin. Viikko alkoi hyvällä asialla ja olen ylpeä itsestäni. Koskaan ei tiedä, koska itse joutuu olemaan se osapuoli joka tarvitseekin apua. Autetaan hädässä olevia. Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille

2 kommenttia:

  1. Ihanaa että pysähdyit auttamaan! Mua ottaa ihan huolella päähän kuinka moni kävelee hädän sattuessa vaan ohi ja vilkuilee uteliaasti tai säälivästi.. Täähän olis voinu johtaa tän papan kuolemaan jos te ette olis pysähtyny sitä auttamaan. Niinkuin sanotaan, pienillä teoilla on suuri merkitys :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ihan samalla linjalla sun kanssa tuosta, että jokaisen kyllä kuuluisi pysähtyä auttamaan, vaikka taitoa ihan kaikkeen ei aina löydykkään niin kaikki pienikin on hyvästä :-)

      Poista